Food Lifestyle

SMOOTHIE BOWL MET AARDBEIEN EN BANAAN

Ik eet bijna dagelijks granola, maar in het weekend laat ik me graag eens gaan met een smoothie bowl. Net wat meer tijd om dan met de blender en dergelijke aan de gang te gaan. Omdat ontbijten de belangrijkste maaltijd is, deel ik deze graag met jullie.

De blogchallenge van Danone nam ik graag met beide handen aan. Waarom? Omdat er hier wel nood is aan meer aandacht om wat we in onze mond stoppen. Eten we helemaal ongezond? Nee, natuurlijk niet. Maar het kan nog veel beter. De tips die we meekrijgen van Danone helpen hier heel goed bij.

Een aantal tips:

  • Eet drie hoofdmaaltijden en 1 à 2 tussendoortjes per dag;
  • Luister naar je lichaam om honger en goesting van elkaar te onderscheiden;
  • Haal een voorraad gezonde basisproducten in huis zoals havermout, granen, zaden, pitten, natuuryoghurt, fruit en groenten;
  • Maak grote hoeveelheden soep en vries die in aparte potjes in;
  • Kook met seizoensgebonden ingrediënten;

Heb ik alle tips al nauwgezet opgevolgd? Nee, ik vind het nog steeds moeilijk en gezien mijn vergeetachtige en chaotische aard, loopt dat plannen vooral niet op wieltjes. Achteraf gaat vaak de gedachte door me heen van “had ik maar dit of dat”. Maar hé, de volgende dag is dan een betere dag, toch? De tips nemen we mee en we maken er werkpuntjes van.

#herontdekwatgoedis

Ik heb het geluk dat Enora heel graag fruit eet, dus vaak is ze wel makkelijk om te praten als ze nog maar eens een koekje vraagt. Aardbeien, blauwe bessen, een appel, … het gaat er allemaal vlot in. We maken dan ook heel vaak smoothies waarbij ze mee helpt, geweldig vindt ze dat. Als ze het zelf hebben helpen maken is het nog zoveel lekkerder. ^^ Met groenten hoop ik binnenkort ook zo’n succes te hebben bij Enora. Ik zaaide en kocht een aantal plantjes (courgette, aubergine, komkommer, …) en hoop dat ze ze dan ook lekkerder zal vinden aangezien we ze dan gaan oogsten en klaarmaken uit eigen tuin.

Smoothie bowl met banaan en aardbei (2 porties):

  • 100 gram aardbeien
  • 2 bananen
  • 250 gram yoghurt
  • honing of andere zoetstof naar smaak (optioneel)
  • kies je eigen toppings, bijvoorbeeld plakjes banaan, aardbeien, blauwe bessen, walnoten, kokosvlokken of granola

Hoe maak je deze smoothie bowl?

  1. Doe het fruit samen met de yoghurt in een blender
  2. Mix tot een egale smoothie
  3. Proef en voeg eventueel honing toe, mix opnieuw
  4. Doe in een kommetje en beleg met toppings naar keuze

Bon apètit!

*Deze blog is ontstaan door een samenwerking met Danone

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Nicole Orriëns
    29 mei 2018 at 08:32

    Dat ziet er lekker en bovenal heel gezond uit!

  • Leave a Reply

    %d bloggers liken dit: