Interieur Lifestyle

Review | Philips Hue Starter kit

Philips Hue

Toen we voor een nieuw televisietoestel aan het rondkijken waren, twijfelden we of we niet beter voor een toestel gingen met ambilight verlichting. Alleen waren die toestellen vaak meteen een stukje duurder dan een toestel zonder ambilight. Uiteindelijk na wat wikken en wegen kozen we voor een toestel van Philips, maar zonder de ambilight verlichting. Toen ik dan de kans kreeg van DMlights om de Philips Hue starter kit te testen had ik al meteen minder hartzeer van de keuze die we toen maakten.

Toen de lampen me door de postbode werden overhandigd hadden we eerst nog wat werk, de spots die de vorige eigenaars van het huis geplaatst hadden waren namelijk van een kleiner formaat, de Philips Hue lampen zijn GU10 (bestaan ook in E27). Neen, de huidige spotverlichting werd niet enkel en alleen voor de Philips Hue lampen veranderd, maar ook omdat we weinig licht hadden met die kleinere spots. Dit werd gewoon een incentive om er wat sneller aan te beginnen. ^^

spots vervangen

spots vervangen

Philips Hue verlichting kan gebruikt worden voor massa’s veel toepassingen, ik stond er eigenlijk zelf wat van versteld want ik wist niet dat het zoveel mogelijkheden had. Ja, het had me wel aangenaam verrast!

Een aantal van de toepassingen zijn:

• Wake-Up light;
  • Synchroniseren met je films/series/games;
  • Synchroniseren met je muziek;
  • Aanwezigheidssimulatie;
  • Auto-away functie;
  • Lichten bedienen met smartphone;

Het aansluiten van de bridge en verbinden met de Hue applicatie ging heel vlot, hij moest enkel even updaten en we waren klaar om de lampen te bedienen. Enig minpuntje, om te synchroniseren met films en muziek heb je aparte applicaties nodig waarvoor je moet betalen en deze vind ik toch vrij prijzig, zeker als je net een groot bedrag hebt neergeteld voor deze Philips Hue verlichting. Ook is de app voor het synchroniseren met films niet zo handig. Je moet eigenlijk jouw beeldscherm filmen en de lampen kopiëren dan het licht dat het binnenkrijgt via de applicatie. Maar terwijl je dus naar de film kijkt, ben je wel jouw smartphone kwijt. Voor velen misschien niet zo erg, maar ik ben nogal vergroeid aan mijn iPhone. ^^ De applicatie die je nodig hebt voor films heet Hue Camera € 3,99 en voor muziek is dit Hue Disco € 2,99. Er zijn uiteraard nog andere applicaties beschikbaar.

hue

Wij hebben nu deze lampen in onze leefruimte, boven ons televisietoestel, maar ik ben zeker aan het overwegen om extra lampen aan te schaffen en het ook in andere ruimtes van ons huis te gebruiken. In de slaapkamer bijvoorbeeld als wekker, maar ook voor extra sfeer in de badkamer. Het heeft zoveel mogelijkheden en nog veel dat we zelf nog moeten ontdekken. Bekijk zeker ook even de blog van DMlights zelf hierover, zij geven ook nog een heleboel leuke toepassingen weer.

De starter kit kost € 189,46 bij DMlights, verzending is gratis.

*Ik kreeg dit product maar dit heeft geen invloed op mijn mening.

Sarah Hanssens