Kids

REVIEW | VOORLEESBOEK KAATJE EN MIJN HUIS STAAT IN DE DIERENTUIN

Al altijd heb ik graag gelezen en dat is iets wat ik graag wil doorgeven aan Enora. We kopen geregeld boeken en af en toe hebben we ook de kans om boeken te reviewen. Zo komt er geregeld eens een nieuw verhaaltje in huis.

Een nadeel aan het kopen van boeken, ik kan er moeilijk afscheid van nemen. Hierdoor beginnen we samen wel een mooie verzameling te hebben. We zouden eigenlijk dringend eens moeten investeren in een mooie boekenkast zodat we onze boeken netjes kunnen opbergen.

Kaatje: Het grote voorleesboek

Kaatje is jullie vast bekend, ze is te zien op Ketnet en ook in Plopsaland. Dit keer kwam ze samen met haar vriendjes met een groot voorleesboek. Een boek boordevol korte verhaaltjes. Ideaal om uit voor te lezen voor het slapen gaan. Geef toe, de avondrush is al hectisch genoeg, geen tijd dus om uren te voor te lezen. Dit is een ideaal boek voor ons. Aangezien dochterlief geobsedeerd is door verjaardagen is meteen ook het eerste verhaaltje in het boek haar favoriet. Kaatje is jarig.

Mijn huis staat in de dierentuin – Pieter Gaudesaboos / Sylvia Vanden Heede

Ook dit boek is een ideaal boek om te lezen voor het slapengaan. Dit boek heeft dan wel 32 pagina’s, maar de tekstjes per pagina zijn erg kort waardoor je hem perfect kan lezen op dat moment. Uiteraard ook op andere momenten. Dit boek vinden we zo passen bij ons, omdat we het hier soms ook onze dierentuin of kinderboerderij noemen. ^^ Ik ben heel erg gek van de illustratie, ze zijn mooi en ludiek. Zo heb je een ringstaart maki die petanqueballen mee heeft, olifanten die fungeren als glijbaan voor de varkens in een modderpoel of een slang die dient als plonsbad voor de andere dieren. Het boek gaat over Lotta. Lotta woont in de dierentuin en beleeft er van ‘s ochtends vroeg avonturen mee. Ze maken samen boterhammen, ze schildert met de pinguins, ze eet ijsjes met flamingo’s en nog zoveel meer.

Er zit ook een hele leuke poster in het boek. Deze krijgt een plaatste op Enora haar nieuwe kamer eens die af is.

Nu is het gewoon nog afwachten tot dochterlief me vraagt om een giraf of een leeuw. ^^

Lees jij in huis veel voor? Welke boeken kan je aanraden voor een bijna 5-jarige?