Food Lifestyle

HEALTHY | 5 TIPS OM MEER WATER TE DRINKEN

infused water

Velen onder ons drinken te weinig water. Op sommige dagen heb ik dat ook, al zeker als ik thuis ben of onderweg. Door bezig te zijn vergeet ik vaak (water) te drinken. Water is goed voor je lichaam en je huid. Beide hebben voldoende water nodig. Vaak hoofdpijn en drink je niet zo vaak water? Begin daar dan maar snel mee. Om mezelf en ook jou te stimuleren om bewust meer water te drinken heb ik een aantal tips die voor mij werken.

5 TIPS OM MEER WATER TE DRINKEN

TIP 1: Tijdens mijn opleiding basis make-up was één van de eerste dingen die ons werd aangeleerd “Drink als je opstaat op nuchtere maag eerst een groot glas water met sap van een halve citroen. Dat is super voor je huid”.

TIP 2:  Infused water. Water met een smaakje door vers fruit en/of groente aan je water toe te voegen geeft je mogelijk meer zin om water te drinken. Velen vinden water smaakloos en dus is dit zeker een oplossing. Even zoeken naar jouw ideale combinatie of elke dag wat anders? Ik heb fruit in de diepvries die ik snel aan mijn water kan toevoegen. Er zijn ook hele leuke drinkflessen in omloop om te gebruiken voor infused water. Ik gebruik één van Contigo, de Cortland Infuser. Heel handig met het reservoir en zeefje dat stukjes tegenhoudt.

contigo

TIP 3: Als je het gewoon vaak vergeet kan een timer of alarm misschien wel wat voor je doen. Op die manier word je eraan herinnerd om even te drinken. Er bestaan ook leuke applicaties voor je smartphone om het drinken te stimuleren.

TIP4: Drink voor elke maaltijd een glas water. Als je elke dag telkens voor iedere maaltijd/tussendoor een glas water drinkt kom je zeker aan een goede hoeveelheid water.

TIP 5: Vind je water niet lekker? Probeer eens een ander merk. Ieder merk heeft zijn eigen smaak water en het is vaak wel even wennen. Zo ga ik nooit Spa of Contrex kiezen, tenzij er niks anders is. Deze hebben een hele specifieke smaak. Mijn favoriet water is Evian.

Veel water drinken helpt ook als je vaak last hebt van een hongergevoel. Tip 4 is dan helemaal interessant aangezien water drinken de honger stilt.

Drink jij genoeg water?

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

%d bloggers liken dit: